skip to Main Content
info[@]mashregh-zamin.com
۸۸۵۰۹۱۱۰ - ۸۸۵۰۹۱۷۰
سه توصیه برای حفظ امنیت در سفر

سه توصیه برای حفظ امنیت در سفر

دزدیده شدن وسایل ارزشمند در سفر، کابوس وحشتناکی است. ممکن است در جیب خود تمام پولی که همراهتان در سفر است را گذاشته باشید و در بازار دزد کیف شما را بدزدد، در این صورت شما هیچ پولی ندارید و در کشوری غریبه ممکن است خطرهای زیادی شمارا تهدید کند.

نیازی نیست که در طول سفر هرلحظه نگران دزدیده شدن وسایل خود باشید، ولی باید هوشیار بود تا بتوان سفری امن را تجربه کرد و با خیالی راحت سفر کرد.

اگر در سفر دغدغه گم نشدن پول‌ها و لوازم ارزشمند خود را دارید با ما همراه باشید تا روش‌های امن نگه‌داشتن وسایل در طول سفر را بررسی کنیم با این روش‌ها دیگر پول و کارت‌های اعتباری شما در سفر گم نخواهد شد.

۱. شما توریست نیستید، یک شهروند معمولی هستید!

شما توریست نیستید، یک شهروند معمولی هستید!

هنگامی‌که در شهری قدم می‌گذارید، بدون شک افراد شهر می‌توانند تفاوت شما که یک توریست هستید را با افراد عادی تشخیص دهند و همین تفاوت یکی از عوامل اصلی جلب‌توجه خواهد بود. شما توریست هستید، خود شما از این موضوع اطلاع دارید ولی دیگران نمی‌دانند، پس بهتر است رفتارهایی شبیه به افراد ناآشنا و توریست‌ها نکنید.


مقاله مرتبط: توصیه هایی اساسی برای جهانگردان بی‌تجربه


با یک نقشه در گوشه خیابان نایستید. از افراد غریبه در کوچه‌ها آدرس نپرسید. سعی کنید قبل از حرکت مقصد خود را مشخص کنید و مسیر حرکت به سمت مقصد را پیدا کنید. کتابچه راهنمای سفرتان را در هر محلی همراه خود نداشته باشید و سعی کنید آن را مخفی نگه‌دارید، اگر مشکلی در برقراری ارتباط داشتید و زبان کشور را بلد نبودید، بهتر است یک دیکشنری همراه خود داشته باشید.

۲. دوستانتان را نزدیک و پول‌هایتان را نزدیک‌تر نگه‌دارید

دوستانتان را نزدیک و پول‌هایتان را نزدیک‌تر نگه‌دارید

یک مسافر تنها، فرصتی طلایی برای هر مجرمی است تا به پول و اشیا ارزشمندی برسد. اگر تنها سفر می‌کنید، سعی کنید این مسئله را مخفی کنید. سعی کنید با گروهی از افراد همراه شوید تا کسی شک نکند شما یک توریست تنها هستید. معمولاً خانم‌ها در سفر علاقه‌ای به ارتباط برقرار کردن با آقایان ندارند. اگر در گروهی گردشگر بودید که بیشتر افراد آن را مردها تشکیل می‌دهند، بهتر است عقاید فمینیستی خود را کنار بگذارید و با آن‌ها همراه شوید.


مقاله مرتبط: گجت هایی برای سفری ایمن و آرام


نکته مهم دیگری که در تنها سفر کردن بسیار مهم است، محلی است که پول‌های خود را نگه‌داری می‌کنید. همه ما پول را در کیف پولمان در جیب خود می‌گذاریم ولی در سفر همه‌چیز فرق می‌کند. کیف پول خود را در محلی قرار دهید که دزد دسترسی مستقیم به آن نداشته باشد. سعی کنید کت یا ژاکتی بپوشید و کیف را در جیب داخلی آن قرار دهید و یا بهتر است از کیف‌های بنددار استفاده کنید، از امن بودن جای پول‌های خود اطمینان حاصل کنید.

۳. همه‌جا مراقب باشید، حتی در اتاق هتل

همه‌جا مراقب باشید

هیچ‌گاه در اتاق را برای افراد ناشناس باز نکنید. اگر کسی که پشت در بود خود را خدمتکار هتل معرفی کرد، بهترین کار این است که با پذیرش هتل تماس بگیرید و از این موضوع اطمینان حاصل کنید. هنگامی‌که وارد اتاق هتل می‌شوید و زمانی که خارج می‌شوید از بسته شدن در اتاق مطمئن شوید. بعضی مواقع در صدایی تولید می‌کند که به نظر می‌آید بسته‌شده است.

زمانی که قصد ترک کردن اتاقتان برای یک روز کامل را دارید، وسایل ارزشمندتان را داخل اتاق نگه ندارید. ممکن است هتل مکان امنی به نظر برسد و خدمات هتل برای محافظت از وسایل مسافران کار کنند، ولی بهتر است همیشه مطمئن‌ترین راه را انتخاب کرد.

شما زمانی که تنها سفر می‌کنید چه نکاتی را رعایت می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top