skip to Main Content
info[@]mashregh-zamin.com
۸۸۵۰۹۱۱۰ - ۸۸۵۰۹۱۷۰
7 توصیه برای صرفه جویی در هزینه‌های سفر به ایتالیا

7 توصیه برای صرفه جویی در هزینه‌های سفر به ایتالیا

غذاهای فوق العاده ایتالیایی، ییلاقات زیبا، تاریخچه طولانی، معماری و خیلی چیزهای دیگر، ایتالیا را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. هر کسی به ایتالیا سفر می‌کند، عاشق این کشور می‌شود. ایتالیا سرزمینی است که جاهای بسیاری برای دیدن دارد و سیاحت از همه آن‌ها یک عمر زمان می‌خواهد. در دیدار از مناظر شگفت انگیز ایتالیا، هیچ وقت عجله نکنید و با آرامش و طمأنینه به گشت و گذار در این کشور اروپایی بپردازید.

فرقی نمی‌کند با تور ایتالیا یا بصورت شخصی به این کشور سفر کنید، اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای گردشگران وجود دارد، کاهش هزینه‌های سفر است. در ادامه نکاتی را به شما معرفی می‌کنیم، که باعث می‌شود، ضمن لذت بردن از سفر خود، در هزینه‌ها صرفه جویی نمایید.

۱. نان اضافه؟ نه ممنون

هزینه نان اضافه

اگر گذرتان به رستوران‌های منطقه لاتزیو افتاد، به محض سفارش غذا و نشستن روی صندلی‌های رستوران، با «نان» از شما پذیرایی می‌کنند و احتمال زیاد تا قبل از آماده شدن غذایتان خودتان را با این نان مشغول می‌کنید. تا اینجای کار همه چی خوشمزه و خوب است؛ اما وقتی صورتحسابتان را می‌آورند، هزینه ای را باید بابت نان اضافه ای که اول خوردید بپردازید. اگر نمی‌خواهید هزینه اضافی برای نان بپردازید، تا قبل اینکه وسوسه شوید، آن را به گارسون برگردانید.

البته در خارج منظقه لاتزیو، قیمت نان روی سایر هزینه‌ها لحاظ شده است. هزینه ای جداگانه نمی‌پردازید.

۲. میزبانان مهمان‌نواز

میزبانان مهمان‌نواز

اقامت در ایتالیا حتی در هاستل ها گران است. اگر به کمی ماجراجویی و آشنایی با فرهنگ تازه علاقه‌مند هستید استفاده از سایت Couchsurfing را توصیه می‌کنیم تا در خانه افراد محلی به‌صورت رایگان، چند روزی ساکن شوید. کوچ سرفینگ یک شبکه اجتماعی است که راه گردشگری با هزینه کم را هموار کرده است. میزبانان کوچ سرفینگ بیشتر از گردشگران و مهاجران سابق هستند که به برقراری ارتباط با گردشگران امروزی علاقه‌مند هستند. در این شبکه اجتماعی نه‌تنها گستره‌ای از محل‌های اقامت رایگان را می‌کنید بلکه با میزبانی مهمان‌نواز آشنا می‌شوید، که در بازدید از جاذبه‌های گردشگری مقصدتان به شما کمک شایان توجهی می‌کند.

۳. تورهای رایگان پیاده‌روی

تورهای رایگان پیاده‌روی

برای آشنایی و لمس تاریخچه هر محلی که مشاهده می‌کنید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، استفاده از تورهای رایگان پیاده‌روی است. هیچ جایی از دید شما پنهان نمی‌ماند و تجربه‌ای متفاوت از گردشگری را تجربه می‌کنید.

۴. چرا آب‌معدنی؟

آب‌معدنی

می‌توانید پول خود را صرف خرید بطری‌های گران‌قیمت آب‌معدنی کنید، یا اینکه از آب‌های آشامیدنی شهری (همان آب شیر!) بنوشید. فقط قبل از هر چیز از قابل آشامیدن آن مطمئن شوید. می‌توانید بطری خود را از آبخوری‌های متعددی که در سراسر ایتالیا هستند پر کنید و هر زمان که تشنه شوید، از آب گوارای شهر گلویی تازه کنید.

۵. پنینی خوشمزه

پنینی خوشمزه

خوردن هر وعده غذا در شهرهای بزرگ و معروف ایتالیا برایتان هزینه در بر دارد. بد نیست غذاهای ارزان قیمت ایتالیا را هم تست کنید. مطمئناً پشیمان نخواهید شد. پنینی ساندویچ محبوب ایتالیایی‌هاست و مشتری فراوان دارد. با چند دلار می‌توانید یک ساندویچ خوشمزه پنینی و یا چند برش پیتزا تهیه کنید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

۶. بازدید تخفیف‌دار

بازدید تخفیف‌دار

اگر قرار است مکان‌های گردشگری متعددی را در دوره سفر خود به ایتالیا بازدید کنید، از تخفیف‌های ویژه‌ای که برخی از شرکت‌ها مثل CityPass ارائه می‌کنند استفاده کنید. این نوع از شرکت‌ها، بازدید از مکان‌های مختلف را در قالب پکیج‌های تخفیف‌دار عرضه می‌کنند که هزینه آن‌ها نسبت به تهیه جداگانه هر یک بسیار پایین‌تر است.

۷. سفر با همسفر

سفر با همسفر

اگر برنامه سفر شما قابل‌انعطاف است، استفاده از سرویس‌های همسفری مثل BlaBlaCar گزینه خوبی برای جابجا شدن ارزان شماست. از طریق این سرویس‌ها مسافران و رانندگانی که مسیر یکسان دارند، می‌توانند سفر خود را به اشتراک گذاشته و با هم همسفر شوند. علاوه بر اینکه هزینه سفر شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند، شما با افراد جدیدی و فرهنگ و سبک زندگی آن‌ها آشنا می‌شوید. رانندگان توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات تأیید می‌شوند تا مطمئن تر سفر کنید. گاهی اوقات ممکن است همسفری برای مقصدی که می‌خواهید بروید، موجود نباشد، بنابراین سفر شما نباید تابع زمانبندی از غیر قابل تغییر باشد.

منبع: nomadicmat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top