skip to Main Content
info[@]mashregh-zamin.com
۸۸۵۰۹۱۱۰ - ۸۸۵۰۹۱۷۰
۱۰ قانون معاشرت در سفر با هواپیماهای اقتصادی [اینفوگرافیک]

۱۰ قانون معاشرت در سفر با هواپیماهای اقتصادی [اینفوگرافیک]

هواپیماها هر روز شلوغ‌تر می‌شوند و همین وضعیت باعث می‌شود که گاهی مسافران زودتر از کوره در روند و عصبانی شوند. مسافرت هوایی در قرن ۲۱ اصلاً تفریحی نیست؛ مخصوصاً اگر صندلی‌های ارزان را رزرو کنید. باید قانون معاشرت در سفر هوایی را نیز بلد باشید. صندلی‌های هواپیماها به دو دسته اقتصادی و VIP تقسیم می‌شوند. شما برای خرید بلیت در ردیف اقتصادی و به عبارتی مقرون‌به‌صرفه هواپیماها معمولاً هزینه کمی می‌پردازید و جای لوکس و راحت را از دست می‌دهید. همان‌طور که گفتیم، پروازها هرروز شلوغ‌تر می‌شوند و اغلب مسافران هم صرفاً به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از کلاس اقتصادی استفاده می‌کنند. همه ما ممکن است در ارتفاع ۳۰۰۰۰ پایی به خاطر فشار هوا احساس کنیم که جایمان کمی تنگ شده است و اذیت شویم اما بهتر است خودمان را کنترل کنیم.


مقاله مرتبط: راهنمای جهانی دست دادن 


وضعیت روحی و رفتاری هرکدام از مسافران در پرواز مهم است چراکه تعداد مسافران زیاد است و باید وضعیت و جو جمعی حاصل از آن را هم در نظر بگیریم. هرلحظه این سفر ممکن است باعث تهییج احساسات یا تحریک عصبی افراد شود؛ به همین خاطر مهم است بدانید که ادب و نزاکت موردنیاز در سفر با کلاس اقتصادی را باید از همان لحظه‌ای آغاز کنید که وارد گیت کنترل بلیت در فرودگاه می‌شوید. امروزه اهمیت این موضوع بیش‌ازپیش شده است و برای اینکه روند سفرتان را از همان ابتدای ورود به فرودگاه آرام طی کنید، بهتر است پیش از آنکه نوبت به بازرسی شما برسد، جیب‌هایتان را خالی کرده و محتویات آن را در چمدان یا کیف‌دستی خود قرار دهید. حتماً درب‌های ورودی فرودگاه و بازرسی بدنی را تابه‌حال دیده‌اید که به دلیل ترافیک انسانی، گاهی سخت‌ترین مرحله عبور به نظر می‌رسد. وقتی سوار هواپیما می‌شوید، خودخواه نباشید و به دیگران هم اهمیت دهید. سعی کنید مدت طولانی در دستشویی نمانید و حتماً آن را تمیز نگه‌دارید. در کل تلاش کنید در همه موارد حتماً برای دیگر مسافران هم اهمیت قائل شوید و خودتان را جای آن‌ها بگذارید تا به‌خوبی وضعیت آن‌ها را هم درک کنید.


مقاله مرتبط: ۱۸ کاری که هرگز نباید در هواپیما انجام دهید


برقراری ارتباط چشمی و سلام کردن می‌تواند به بهبود جو میان شما و مسافر کناری کمک کند اما خاطرتان باشد که مکالمه باید طبیعی پیش بیاید و کاملاً دوطرفه پیش برود. اگر احساس می‌کنید که هم‌سفرتان اصلاً مایل به صحبت نیست، او را آزار ندهید.

پیش از اینکه بیش‌ازحد به خودتان سخت بگیرید، بدانید که شما و سایر مسافران کلاس اقتصادی در یک موقعیت مشابه قرارگرفته‌اید و وضعیت یکسانی دارید.

اینفوگرافیک قوانین معاشرت در هواپیمای اکونومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top