skip to Main Content
info[@]mashregh-zamin.com
۸۸۵۰۹۱۱۰ - ۸۸۵۰۹۱۷۰
برای جلوگیری از مریض شدن در مسافرت چه کنیم؟

برای جلوگیری از مریض شدن در مسافرت چه کنیم؟

فکر مریض شدن اغلب آن‌هایی که می‌خواهند به سفر بروند را با خود درگیر می‌کند. فرقی نمی‌کند مسافرت کاری باشد یا تور انفرادی اروپا، ممکن است شما به دلایل مختلفی مانند تغییرات آب و هوایی، خوردن غذاهای مختلف و قرار گرفتن در معرض میکروب‌ها بیمار شوید.
شاید فکر کنید که با نوشیدن آب معدنی بتوانید از این عواقب ناخوشایند این بیماری‌ها جلوگیری کنید، اما این تنها یکی از مواردی است که باید در نظر بگیرید! تقریباً ۷۰ درصد از مسافران از مشکلات هضم بخاطر مسمومیت غذایی رنج می‌برند که از میان آن‌ها می‌توان به اسهال، تب و استفراغ اشاره کرد. اما می‌توانید با رعایت چند نکات و انجام دادن برخی کارها از آن جلوگیری کنید.


مقاله مرتبط: ۹ راه طبیعی برای درمان پرواز زدگی


جلوی میکروب‌ها را بگیرید

میکروب ها

اگر شما از آن افرادی هستید که همیشه نگران مریض شدن خود هستید (به زبان خودمانی «پاستوریزه»! ) هنگام سفر شانس شما برای بیمار شدن بیشتر است. سعی کنید همیشه پاک کننده‌های آنتی باکتریال همراه خود داشته باشید. چه در هواپیما باشید چه در مراکز خرید و گردشگری، دست‌های خود را مکرر بشویید و ضد عفونی کنید. سعی کنید مرطوب کننده‌های لب، ظروف ونوشیدنی‌های خود را با افراد دیگر به اشتراک نگذارید. شاید تقسیم کردن قهوه خود با دوستتان یا استفاده از رژ لب آن‌ها کاری طبیعی به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که ممکن است دیگران به اندازه شما به این موارد اهمیت ندهند.

مراقب آب و غذای آلوده باشید

مراقب آب و غذای آلوده باشید

معده شما به غذاها و محیط زندگی خودتان عادت کرده است و ممکن است با تغییر محیط و غذاهای جدید دچار عوارض نه چندان دلچسبی شوید. تغییر ناگهانی به یک رژیم غذایی متفاوت مثل غذاهای تند و ادویه دار ممکن است ساز و کار بدنتان را به هم بریزد. هر جایی غذا نخورید، هرچند وسوسه انگیز باشد. تا جایی که می‌توانید جایی غذا بخورید که غذای آن تازه، کاملاً پخته و موقع سرو کردن داغ باشد. سالادهایی که از شستشوی صحیح آن‌ها مطمئن نیستید، غذاهای مانده، آب میوه فروشی‌هایی که معلوم نیست چگونه میوه‌ها را پوست کنده‌اند یا برای مدت زیادی آن‌ها را بیرون از یخچال نگه داشته‌اند، خط قرمز هستند.
مواردی که دارای ریسک بالا هستند و باید از آن‌ها دوری کرد:
• میوه‌ها و سبزیجات خام
• سبزیجات برگ دار مانند اسفنجاج و کاهو
• گوشت خام و کم پخته شده
• غذاهای دریایی، بخصوص خام
• غذاهای لبنی غیر پاستوریزه همچون شیر
• غذاهای فروشندگان خیابانی
• غذاهای گرمی که سرد شده است
• بوفه‌های بین راه
یکی از لذت‌های سفر تجربه کردن رستوران‌های و غذاهای جدید و محلی است. اگر چه این کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم اما باید مراقب باشید تا مجبور نباشید کل سفر در کنار سرویس بهداشتی بساط پهن کنید.

سیستم ایمنی خود را تقویت کنید

سیستم ایمنی خود را تقویت کنید

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از راههای مبارزه با بیماری قبل از مسافرت است. خواب کافی، ورزش و استفاده از غذاهای سالم و مقوی بدن شما را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها بیمه می‌کند.
یکی از اتفاق‌هایی که برای شما در سفر می‌افتد، کم خوابی است که نتایج بدی برای بدنتان دارد. کم خوابی نه تنها موجب استرس روحی و فیزیکی شما می‌شود بلکه به سیستم ایمنی بدنتان نیز آسیب می‌رساند. بنابراین هنگامی که به مسافرت می‌روید، حداقل ۶ ساعت در شب بخوابید.
یکی از بهترین روش‌ها برای سلامتی و مبارزه با عفونت‌ها، فعالیت فیزیکی است. بر همه ثابت شده است که فعالیت فیزیکی سیستم دفاعی را بهبود می‌بخشد و آن را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند. اصلاً سفری که در آن نخواهید از بدنتان کار بکشید که سفر نمی‌شود.


مقاله مرتبط: چطور در یک سفر هوایی احساس خستگی نکنیم؟


برای سفرهای طولانی مدت، توصیه می‌شود که واکسن‌های مورد نیاز را از قبل بزنید. اما واکسنی که از همه بیماری‌ها پیشگیری کند وجود ندارد. هر جایی بنا به شرایط و محیطی که دارد، مستلزم یک سری واکسن است.
مواردی که در بالا به آن اشاره شد، از مهم‌ترین نکاتی بود که لازم است هر مسافر به آن توجه کند. اگر شما هم توصیه ای برای پیشگیری از بیمار شدن دارید، در قسمت کامنت با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: ordinarytraveler

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top