skip to Main Content
info[@]mashregh-zamin.com
۸۸۵۰۹۱۱۰ - ۸۸۵۰۹۱۷۰
8 روش بسته‌بندی وسایل برای استفاده بهینه از فضای چمدان [اینفوگرافیک]

8 روش بسته‌بندی وسایل برای استفاده بهینه از فضای چمدان [اینفوگرافیک]

بسته‌بندی وسایل و لباس‌ها در چمدان از سختی‌های شروع مسافرت است. لباس‌ها باید طوری در چمدان قرار گیرند که چروک نشوند ولی باید به این موضوع هم توجه داشت که همه وسایل باید در چمدان جا شوند و ما فضای کافی برای قرار دادن همه لباس‌ها نداریم.

جاسازی وسایل در چمدان روش‌های مختلفی دارد و شما می‌توانید با استفاده از درست‌ترین روش‌ها، بهترین استفاده را از فضای داخلی چمدان خود بکنید. ماریه کوندو (Marie Kondo) نویسنده و مشاور ساماندهی، درزمینه جاسازی وسایل و طبقه‌بندی و تقسیم کردن فضا، تلاش‌های زیادی کرده است. کندو ۴ کتاب درزمینه طبقه‌بندی و جاسازی درست اشیا نوشته است که یکی از کتاب‌های موفق او در این زمینه کتاب قدرت جادویی تا کردن زندگی شمارا تغییر می‌دهد، است.


مقاله مرتبط: ۷ راه برای سبک‌تر کردن وسایل سفر


کندو در کتاب خود تنها روش‌های بسته‌بندی و استفاده بهینه از فضا را آموزش نمی‌دهد، او مخاطب را به چالشی دعوت می‌کند. روش شخصی ماریه کندو در بسته‌بندی، روش KonMari نام دارد. در این روش تمام وسایلی که در یک گروه هستند تقسیم‌بندی می‌شوند و از میان آن‌ها تنها وسایلی که شما واقعاً به آن نیاز دارید و با دیدن آن‌ها نمی‌توانید از انتخاب آن‌ها دست بکشید، انتخاب می‌شوند.

درروش KonMari صحبتی در رابطه با استفاده بهینه از فضای چمدان نشده است ولی ما سعی داریم تا تعالیم کندو در مقوله طبقه‌بندی را با این موضوع ارتباط دهیم. اولین نکته‌ای که در این زمینه مطرح می‌شود، روش‌های تا کردن است. باید سعی کنیم تا وسایلی که قابلیت تا شدن ندارند را به اشیایی تبدیل کنیم که به‌راحتی در چمدان جا می‌شوند. راه‌های زیادی برای تا کردن لباس‌ها وجود دارد. شما می‌توانید لباس‌ها و تی‌شرت‌های خود را به روش رول کردن، در چمدان خود قرار دهید تا بتوانید لباس‌های بیشتری را جا دهید بدون اینکه لباس شما چروک شود و یا آسیبی ببیند.

یکی از بهترین روش‌های رول کردن لباس، به شرح زیر است:

ابتدا لباس خود را بر روی سطح موردنظر پهن کنید. لبه پایینی لباس به سمت بیرون تا کنید. آستین‌های لباس را، از قسمت یقه، به سمت داخل تا بزنید تا دو آستین در قسمت مرکزی لباس به هم برسند. ممکن است بخشی از آستین از لباس بیرون بزند، این قسمت را هم به سمت داخل تا کنید. سپس از بالا به پایین لباس را رول کرده تا به قسمت انتهایی برسید. در آخر قسمت تا شده را دور رول لباس بپیچید تا سفت شود.

ظرفیت چمدان مشخص است و شما نمی‌توانید قوانین فیزیک را بشکنید و کشو لباس خود را در چمدانتان جا دهید! در انتخاب وسایل سفرتان به موارد ضروری فکر کنید، به‌خصوص اگر با کمبود جا مواجه هستید بهتر است تا هرگونه وسیله غیرضروری را حذف کنید.

با ما همراه باشید تا ۸ روش مفید بسته‌بندی وسایل برای استفاده بهینه از فضای چمدان را در این اینفوگرافیک بررسی کنیم:

اینفوگرافیک روش های بسته‌بندی وسایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top