skip to Main Content
info[@]mashregh-zamin.com
۸۸۵۰۹۱۱۰ - ۸۸۵۰۹۱۷۰
در سفرحواستان به وای فای رایگان باشد

در سفرحواستان به وای فای رایگان باشد

پیدا کردن اینترنت wi-fi در سفر برای خیلی از ما حکم آب در بیابان را دارد. عبارت وای فای رایگان پشت پنجره کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها بسیار وسوسه بر انگیز است. به محض رسیدن به چنین مکان‌هایی وای فای گوشی یا لپ تاپ خود را روشن می‌کنیم و به اولین شبکه رایگانی که می‌رسیم متصل می‌شویم. گاهی اوقات نمی‌توان تشخصی داد که این شبکه‌ها برای کجا هستند و متعلق به کیست؟

مشکل از اینجا شروع می‌شود!

به صورت پیشفرض بیشتر اطلاعات افراد در شبکه‌های بی سیم قابل ردیابی و مشاهده است. به هر حال شبکه‌های دارای پسورد بهتر از آن‌هایی است که فاقد پسورد هستند. اما در مکان‌های عمومی، چقدر به امنیت پسوردها توجه می‌شود؟ برخی از رستوران‌ها و کافه‌ها نهایت کاری که می‌کنند این است که رمز عبور را در تابلویی می‌نویسند که برای همه قابل رویت باشد.

هر کسی می‌تواند به شبکه عمومی که شما از آن استفاده می‌کنید متصل شود، بنابراین هر اطلاعاتی که محافظت نشده باشد در معرض خطر خواهد بود. در حالی که شما مشغول خوردن یک قهوه هستید، کمی آن طرف تر کسی در گوشه کافه نشسته و با کامپیوترش اطلاعات شخصی شما در گوشی و لپ تاپتان را اسکن و ذخیره می‌کند.

حالا چه کار باید کرد؟

استفاده از vpn

همواره از شبکه خصوصی مجازی یا همان VPN استفاده کنید. وی پی ان، به شما اجازه می‌دهد تا به یک سرور در گوشه ای دیگر از دنیا متصل شوید و تمامی اطلاعاتی که مبادله می‌شود را رمز گذاری کند.

استفاده از https

اگر بنا به دلایلی نمی‌توانید از VPN استفاده کنید، حداقل مرورگر خود را ایمین نگه دارید. برای دسترسی به جی میل به جای تایپ http از https در نوار آدرس استفاده کنید. یعنی به این شکل تایپ کنید: https://gmail.com. اگر یک قفل سبز رنگ در کنارنوار آدرس ظاهر شد، یعنی تمام اطلاعات ارسالی و دریافتی از این سایت، بصورت کدگذاری شده هستند.
اگر در لپ تاپ خود از مرورگرهای کروم، فایرفاکس یا اپرا استفاده می‌کنید، یک راه ساده تر هم وجود دارد، آن هم نصب افزونه HTTPS Everywhere است که این کار را بصورت خودکار بریتان انجام می‌دهد.

شبکه تلفن همراه

رهگیری شبکه‌های تلفن همراه نسبت به Wi-Fi دشوارتر است. بنابراین اگر در طول سفر یا گردش مجبور شدید به حساب بانکی خود وارد شوید و یا هر کار مهم و حساس دیگری انجام دهید، ترجیحاً از اینترنت دیتای تلفن همراه یا تبلت خود استفاده کنید. البته پیش از هر چیز از تعرفه اینترنت اپراتور تلفن همراه خود آگاهی کامل کسب کنید تا متحمل هزینه‌های ناخواسته نشوید.

منبع: nomadicmatt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top