skip to Main Content
info[@]mashregh-zamin.com
۸۸۵۰۹۱۱۰ - ۸۸۵۰۹۱۷۰
راهنمای جهانی عادات دست دادن [اینفوگرافیک]

راهنمای جهانی عادات دست دادن [اینفوگرافیک]

دست دادن حرکتی جهانی برای تبریک و یا اعلان برادری و دوستی است. دست دادن تنها برای انتقال دادن این مفاهیم کاربرد ندارد، با دست دادن می‌توان یک رابطه دوستانه را شروع کرد. عادات دست دادن در هر آداب‌ورسومی معنا و مفهوم خاص خود را دارد. در مراسمی که سیاست‌مداران یکدیگر را ملاقات می‌کنند در انتها یا ابتدای مراسم به یکدیگر دست می‌دهند و دست‌های هم را می‌فشارند و این حرکت نشان از دوستی دو ملت و دولت است.

در بعضی کشورها مناسک و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای دست دادن وجود دارد. به‌عنوان‌مثال در ژاپن خم کردن سر و تعظیم کردن برای احترام بسیار رایج‌تر از دست دادن است. تا زمانی که شخص مقابل برای دست دادن پیش‌قدم نشده است شما دست خود را دراز نکنید و در حین دست دادن به چشمان طرف مقابل نگاه نکنید. در فرهنگ بریتانیایی تماس بدنی کمتر، برای افراد بسیار خوشایندتر است.

در کره جنوبی، مسن‌ترین شخص جمع باید اول سلام کند و برای ادای احترام باید دستان خود را به سمت بازوها برده و دست‌به‌سینه ایستاد. در چین برای ادای احترام و دست دادن به افراد بزرگ‌تر باید به ترتیب سن پیش‌قدم شد و بزرگ‌تر در صورت تمایل سرخود را به نشانه توافق تکان می‌دهد.

در آفریقای جنوبی پس از دست دادن باید منتظر بمانید تا طرف مقابل دستان شمارا رها کند، شانس بیاورید که طرف مقابل هم‌چنین فکری در سر نداشته باشد! دست دادن در هر کشوری آداب‌ورسوم خاص خود را دارد، با ما همراه باشید تا در اینفوگرافیک زیر عادات دست دادن در کشورهای مختلف را بررسی کنیم.

اینفوگرافیک راهنمای دست دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top