skip to Main Content
info[@]mashregh-zamin.com
۸۸۵۰۹۱۱۰ - ۸۸۵۰۹۱۷۰
از سفر کردن نترسید؛ راه‌کارهایی برای تنها سفر کردن

از سفر کردن نترسید؛ راه‌کارهایی برای تنها سفر کردن

تصور سفری رؤیایی به‌جایی که همیشه دوست داشته‌ایم بسیار خیال‌انگیز است ولی به‌محض اینکه این رؤیا به واقعیت نزدیک می‌شود ما هم با ترس‌های زیادی روبه‌رو می‌شویم. ترس از رزرو کردن هواپیما، جمع‌کردن وسایل، بلد نبودن زبان کشوری که به آن سفر می‌کنیم. اگر تا به حال این ترس‌ها مانع آن شده تا به سفرهایی که همیشه آرزو داشتید بروید با ما همراه باشید تا راه‌کارهای برای تنها سفر کردن یاد بگیرید.

مقاله مرتبط: ۱۲ توصیه اساسی برای جهانگردان بی‌تجربه

۱. زبان بلد نیستید

زبان بلد نیستید

ترس:

ندانستن زبان کشوری که به آن سفر می‌کنید ممکن است شمارا به دردسر بیندازد. شما نمی‌دانید برای پیدا کردن مسیر چگونه ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید، نمی‌توانید اتوبوس درستی سوار شوید، غذا سفارش دهید، اتاق رزرو کنید و یا مشکلات دیگر را حل کنید.

راه‌حل:

زبان انگلیسی سومین زبان زنده و گسترده دنیا است که در سراسر دنیا مردم می‌توانند آن را درک کنند و چندکلمه‌ای به این زبان صحبت کنند. قبل از زبان انگلیسی، زبان‌های چینی و اسپانیایی قرار دارند. پس در این صورت شانس پیدا کردن کسی که بتواند به شما کمک کند بالا می‌رود. بدون شک شما در هر کشور توریستی افرادی را پیدا می‌کنید که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند ولی اگر فردی را پیدا نکردید بازهم راه‌حل‌هایی وجود دارد.

چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟

یک اپلکیشن ترجمه دانلود کنید و یا از گوگل ترنسلیت و آی ترنسلیت استفاده کنید. با استفاده از اپلیکیشن هایی مثل گوگل مپ به‌راحتی می‌توانید مسیر موردنظر خود را پیدا کنید. توجه کنید که اگر در کشور دیگری سفر می‌کنید هزینه‌های اینترنت با کشور خودتان فرق دارد و به‌احتمال‌زیاد بیشتر است.

همیشه یک نقشه، کتاب راهنما و لغت‌نامه یا دیکشنری کاغذی همراه خود داشته باشد، در این صورت اگر به اینترنت هم دسترسی نداشته باشید بازهم می‌توانید راه خود را پیدا کنید. سعی کنید کلمات کلیدی در هر کشوری را بشناسید. به هر کشوری سفر می‌کنید جمله «ببخشید امکانش هست به من بگویید…» را به زبان آن کشور به یاد بسپارید. این روش بسیار کارآمد است، زمانی که در شلوغی گیرکرده‌اید و نمی‌دانید باید از کدام مسیر حرکت کنید این کلمه‌های کلیدی به کارتان می‌آیند.

تلاش کنید که به فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم کشور احترام بگذارید، مردم هم در کمک کردن به شما اشتیاق بیشتری نشان می‌دهند. یادگرفتن کلماتی مثل «لطفاً»، «سپاسگزارم» و یا «ببخشید» امتیازاتی به شما می‌دهد و با استفاده از این کلمات سفر را برای خودتان راحت‌تر می‌کنید.

۲. اگر پولتان تمام شد، چه می‌کنید؟

اگر پولتان تمام شد، چه می‌کنید؟

ترس:

اگر به هتلی بروید که خدمات را به‌صورت کلی یا All inclusive در اختیار شما قرار دهد دیگر ترسی برای کم‌آوردن پول نخواهید داشت چون تمام مخارج از قبل پرداخت‌شده است و قرار نیست شما خرج اضافه‌ای برای امکانات اولیه بکنید. اما اگر سفری ماجراجویانه را شروع کرده باشید و در سفر سعی داشته باشید تا کمترین پول ممکن را خرج کنید تا پول کم نیاورید، ممکن است خرج و مخارج شمارا نگران کند.

راه‌حل:

وب‌سایت‌های متعددی برای رزرو هواپیما، هتل و کرایه ماشین وجود دارند، با استفاده از این سایت‌ها می‌توانید، بهترین هتل‌ها و هواپیماها را با قیمت مناسب پیدا کنید.

چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟

برای خود بودجه معینی تعیین کنید و در خرج نکردن بیشتر از این بودجه، جدی باشید. هتل را بصورت آنلاین رزرو و پرداخت کنید ولی پول نقد هم همراه خود داشته باشید. وقتی بودجه محدودی دارید، لوکس‌ترین مغازه هتل را برای خرید انتخاب نکنید و سعی کنید به مغازه‌هایی بروید که با بودجه شما هماهنگ است.

در خرج کردن پول سخت‌گیر باشید. سفر عالی و ایده آل سفری نیست که در آن پول زیادی خرج کنید، بلکه سفری است که با کمترین پول از بهترین‌ها استفاده کنید.

۳. فکر برنامه‌ریزی کردن برای سفر شمارا گیج می‌کند

برنامه‌ریزی کردن برای سفر

ترس:

برای هر سفری که خارج از محدوده زندگی باشد، باید ساعت‌ها برنامه‌ریزی کرد و در رابطه با مسائل زیادی در کشور مقصد مطالعه کرد تا بتوان سفری خوب داشت. برنامه‌ریزی برای سفر آسان نیست و شما باید به مسائل زیادی مثل وسیله سفر، بیمه، غذا، نوشیدنی، مدیریت مخارج و بسیاری از موارد فکر کنید و برنامه‌ریزی برای تک‌تک این موارد ممکن است شمارا گیج کند.

راه‌حل:

رزرو کردن هتل و پرواز از وب‌سایت‌های مشخص این روزها بسیار ساده‌شده است و شما حتی از طریق وب‌سایت‌های مختلف می‌توانید ماشین کرایه کنید. مسئله رزرو هتل و پرواز این روزها موضوعی حل‌شده است و این دغدغه مسافران برطرف شده است. تنها موضوعی که شما به‌عنوان یک مسافر باید به آن توجه کنید این است که مقصد خود را انتخاب کنید و با هوشیاری در رابطه با مقصد موردنظر اطلاعات کسب کنید.

چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟

برای هر چیزی برنامه‌ریزی زمانی داشته باشید، استرس اولین چیزی است که در شروع سفر همراه شما می‌شود. اگر می‌خواهید سفری ساده و بدون استرس داشته باشید یک مقصد را برای سفرتان در نظر بگیرید. مثلاً برای گذراندن وقت به ساحلی در پرتغال بروید و از گشت‌وگذار لذت ببرید. سفرهای چند مقصده کار را کمی سخت می‌کند و اگر اهل هیجان در سفر نیستید بهتر است از این نوع سفرها دوری‌کنید. شما می‌توانید پرواز، هتل و ماشین خود را از ماه‌ها قبل رزرو کنید، پس با انجام دادن این کار در زمان مناسب خیال خودتان را راحت کنید.

اطلاع‌رسانی در رابطه با ضروریات سفر این روزها در بسیاری از وب‌سایت‌ها انجام می‌شود. کافی است که موضوع موردنظر خود را در رابطه با برنامه سفر و کارهایی که باید قبل سرانجام دهید را در اینترنت جستجو کنید تا به‌راحتی از طریق سایت‌های مخصوص این برنامه‌ریزی‌ها راهنمایی بگیرید.

۴. سفر رفتن با بچه‌ها

سفر رفتن با بچه‌ها

ترس:

همراه کردن بچه‌ها در سفر نگرانی مداومی را به همراه می‌آورد. الآن کجا هستند؟ چه‌کاری می‌کنند؟ کرم ضدآفتاب کافی زده‌اند؟ و هزاران نگرانی دیگر.

راه‌حل:

تعطیلات با کودکان، تعطیلاتی ایده آل نیست ولی درعین‌حال می‌توان از این تعطیلات لذت برد، با برنامه‌ریزی. شما می‌توانید کودکان را با یک فرد قابل‌اطمینان در منزل تنها بگذارید. اگر بخواهید تنها سفر کنید دلیلی ندارد کودکان همراه شما در سفر باشند.


مقاله مرتبط: برای یک سفر خانوادگی بدون استرس به این موارد توجه کنید


چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟

برنامه‌ریزی تنها کلید این مشکل است. برنامه‌ریزی سفر با کودک بدون شک سخت‌تر از برنامه‌ریزی سفر انفرادی است. باید تحقیق زیادی در رابطه با مقصد خود داشته باشید و بودجه خود را حساب‌شده خرج کنید. برای شروع سفر خود با یک کودک باید به این مسائل فکر کنید که بهترین بیمه سفر را از کجا باید تهیه کنید و چه وسیله سرگرم‌کننده و یا برنامه شادی برای سرگرم کردن کودک در سفر دارید. به دنبال هتل‌هایی باشید که مکانی برای گذراندن وقت بچه‌ها داشته باشد تا اگر مجبور شدید کوک خود را تنها بگذارید خیالتان راحت باشد که در مکان امنی مشغول بازی است…استفاده از ردیاب‌ها برای کنترل کودک یکی از بهترین پیشنهادها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top